Nekonečný seriál: tipy na Instagram. Detailní návody. Díl #1

Nekonečný seriál: tipy na Instagram. Detailní návody. Díl #1

Klikatelná adresa (funkce Instagramu) – zásadní!

Pokud nemáte adresu na Instagramu uvedenou vůbec, přidejte ji podle návodu. Pokud ji máte jako text v biu, smažte ji a vyplňte ji do kolonky v profilu. Proč? Ušetříte místo v popisku? Jasně, ale to hlavní je, že Instagram teď zná polohu vaší restaurace a bude s tím pracovat při nabízení příspěvků a profilů ke sledování uživatelům v návrzích. Samozřejmě chcete být co nejvíce lokalizovaní. Dalším přínosem klikatelné adresy v profilu je lehkost, s jakou mohou lidé zapnout navigaci k vám – hned se prokliknou na mapu.

Proklik na web (a opačně na webu proklik na Instagram)

Instagram je stoprocentně vizuální platforma a pokud lidé chtějí vidět více fotek restaurace, kterou se chystají navštívit, budou je hledat na Instagramu. Dbejte na snadnou proklikovost v obou směrech. Sociální sítě jsou důležité, ale web je základ, proto vždy a všude, na každé platformě, v každém katalogu mějte odkaz na web vaší restaurace. Nemluvě o tom, že kompletně vyplněné profily mají algoritmy rády.

Další odkazy v profilu

Nově můžete přidat až pět odkazů. Kromě linku na web se nabízí přidat odkazy na rezervaci, aktuální gastro akci, prodej voucheru nebo cokoliv relevantního. Přidejte i odkaz na recenzi vašeho podniku na Google profilu. Nezískáte jich touto cestou nějak obzvláště moc, ale každá recenze má cenu zlata (čtěte zde).

Profesionální účet

Pokud na vašem profilu nevidíte „Panel pro profesionály“ (kde najdete statistiku profilu), tak pravděpodobně vystupujete na Instagramu jako fyzická osoba, a to nechcete, protože teprve s nastavením na firemní profil můžete z Instagramu dostat maximum. Přepnutí je snadné. 1. upravit profil… 2. přepnout na profesionální účet ✅

Výběry ze stories

Opomíjená věc, která přináší tolik ovoce! Udělejte si různé výběry, podle toho, co se u vás děje, jaké gastro akce pořádáte atd. Dobře sestavený výběr dokáže člověka vtáhnout do atmosféry podniku a už je z něj váš host. Všechna stories se ukládají do archivu, kde si je můžete nejen prohlédnout, ale znovu je vrátit do hry přidáním do výběru, který lehce vytvoříte. Koukejte:

Připnuté příspěvky

Vaše highlighty, aktuální akce nebo profesionální spot vaší restaurace – toto především patří do připnutých příspěvků. POZOR! aktuální akci včas odepněte, když už aktuální není. Jeden podnik má takto připnutou otevírací dobu z předminulých Vánoc. Připnutí je hračka: rozklikněte příspěvek a vpravo nahoře klikněte na tři tečky, možnost připnutí hned uvidíte.

Označujte sami sebe

Říkáte si proč? Lidé, kteří vás nesledují a jen si prohlíží váš profil nebo na ně vyskočil váš příspěvek, jsou zvědaví a kliknou na zobrazení označených profilů, tím se dostanou na profil vašeho podniku a s nějakou pravděpodobností vás začnou sledovat, což pochopitelně chcete. Případně se proklinou na váš web, jednoduše… dělejte to.

Spárování profilu s Facebookem

Nebudu lhát, že je snadný, rozhodně tedy ne poprvé. Ale komfort, který vám dá možnost propisování obsahu z Instagramu na Facebook za trochu úsilí stojí. Zde návod přímo od Mety zde.

Nepusťte špatnou fotku

Držte si svůj standard kvality. Když nemáte dobrý materiál, prostě radši nic nezveřejňujte. Host to vnímá jasně: co na Instagramu, to na talíři!

Při zveřejňování příspěvků označujte polohu

Gastronomie je těžce lokalizovaný byznys a algoritmy s polohou samozřejmě pracují. Před zveřejněním příspěvku vždy označte svoje místo na mapě, což je ideálně název vašeho podniku (nikoli název a číslo ulice). Pomůže to algoritmům nabízet vaše příspěvky relevantnějším. Druhotným přínosem je, že lidé mají tendence si označenou polohu číst a jméno vaší restaurace takto uvidí dvakrát.

Tvořte reels – krátké dynamické video na výšku

Internet je plný krátkých rychlých videí. Proč? Protože fungují…

Přesdílení příběhů, ve kterých jste označeni

Nebojte se GDPR a když váš podnik někdo označí ve svém story, přesdílejte mu jej. Hosté s tím počítají a nemalá část si to vyloženě přeje. Samozřejmě si zkontrolujte, co za příspěvek se chystáte přesdílet a v jak pro vás vychází.

Skryjte zobrazení kategorie firmy

Návod ve zvláštním článku.

A... sledujte nás na Instagramu, kde můžete očekávat spoustu tipů a inspirace z oboru.

Read more

Vymazlený Google profil má stejný výtlak jako statisíce do reklamy. Kolik lidí navštěvuje Google profil vaší restaurace? Detailní návod, jak to zjistit

Vymazlený Google profil má stejný výtlak jako statisíce do reklamy. Kolik lidí navštěvuje Google profil vaší restaurace? Detailní návod, jak to zjistit

Věnujete se správě Google profilu vašeho podniku? Ne? Tak to za vás dělají host. Až zjistíte, kolik lidí Google profil vidí, okamžitě se mu věnovat začnete. Jak to zjistit? Jak se přihlásit k jeho vlastnictví a co když už jej někdo převzal? Čtěte dál. Titulní fotka v Google profilu Café

By Jakub Tesař
Hned vypněte zobrazení kategorie firmy na Instagramu vaší restaurace. Je to přímý proklik na konkurenci. Detailní návod

Hned vypněte zobrazení kategorie firmy na Instagramu vaší restaurace. Je to přímý proklik na konkurenci. Detailní návod

Modrý text pod jménem na Instagramu označuje kategorii podnikání. Aby Instagram mohl profily relevantně doporučovat, je určitě žádoucí, aby věděl, v jakém odvětví působíte. Má to ale háček... kategorie se dá rozkliknout a Instagram vám nabídne podobné firmy ve vašem okolí, což pochopitelně nechcete. Řešení je jednoduché, prostě kategorii skryjte.

By Jakub Tesař
Gastromapa Lukáše Hejlíka, Starej Fotr, Taste of Prague, JdemeŽrát, Kluci z Prahy … Proč sledovat influencery v gastronomii?

Gastromapa Lukáše Hejlíka, Starej Fotr, Taste of Prague, JdemeŽrát, Kluci z Prahy … Proč sledovat influencery v gastronomii?

Odpověď je jednoduchá. Inspirace. Aby influenceři nepřicházeli o sledovatnost, nemohou produkovat fádní obsah. To znamená návštěvy vybroušených konceptů a dalších z podstaty zajímavých míst. Uvidíte také spoustu technik, jak jídlo prezentovat, fotit, natáčet, aranžovat, ale také čemu se vyhnout. Někteří tvůrci se nevyhýbají pojmenování chyb. Opravdu hodně lidí fotí jídlo

By Jakub Tesař