Gastromapa Lukáše Hejlíka, Starej Fotr, Taste of Prague, JdemeŽrát, Kluci z Prahy … Proč sledovat influencery v gastronomii?

Gastromapa Lukáše Hejlíka, Starej Fotr, Taste of Prague, JdemeŽrát, Kluci z Prahy … Proč sledovat influencery v gastronomii?
Když už máte to štěstí, že k vám gastro influencer zavítá, pořádně se pochlubte!

Odpověď je jednoduchá. Inspirace. Aby influenceři nepřicházeli o sledovatnost, nemohou produkovat fádní obsah. To znamená návštěvy vybroušených konceptů a dalších z podstaty zajímavých míst. Uvidíte také spoustu technik, jak jídlo prezentovat, fotit, natáčet, aranžovat, ale také čemu se vyhnout. Někteří tvůrci se nevyhýbají pojmenování chyb.

Opravdu hodně lidí fotí jídlo a fotky dává na internet. Zvlášť Instagram je pro gastro jako stvořený. Formát storýček přímo vybízí k přidání fotky povedeného latté artu nebo úžasného dortíku. Jsou lidé, kteří fotí úplně všechno. A pokud váš podnik na Instagramu označí, jejich sledující se mohou prokliknout na profil váš profil. A docela dobře to funguje. Je to taková digitální šeptanda. Můžete tomu napomoci přítomností malého loga Instagramu s vaší přezdívkou na jídelním lístku a třeba tabuli na zdi. No a není nad to, když se u vás zastaví někdo, kdo tzv. má čísla… 

Gastromapa Lukáše Hejlíka

Tipy na skvělou gastronomii napříč republikou. Formát: mapa na webové stránce a v mobilní aplikaci, Instagram, Facebook, YouTube, vlastní podcast – no prostě studnice! Tady.

Starej Fotr

YouTuber. Reportáže a recenze různých podniků. Hlavní formát je video. Určitě se vyplatí sledovat. Tady.

Kluci z Prahy

Gastronomii střídá hon na veksláky. Na YouTube jsou opravdu velcí, tipy primárně z Prahy. Doporučuji toto jejich video o falešných recenzích – VIDEO

JdemeŽrát

Převážně videa o rozváženém jídle. Na YouTube kanále najdete také výběry nejbizarnějších recenzí, který vám připomene, že nejméně vhodné místo pro hádku s hostem je Google profil… Tady.

Rejdilky

Dámy sice nejsou typické gastro influencerky, ale to vůbec nevadí! Web rejdilky.cz je moc šikovný průvodce a vážně stojí za pozornost. Nejedná se o nějaký tupý katalog podniků, ale o aktuální přehled gastronomických akcí jako jsou brunche, zabijačkové speciality, kam zajít na šneky a tak. Perfektní místo, kde čerpat inspiraci pro vaše vlastní gurmánské akce nebo jak pojmout třeba Valentýna nebo chřest. Najdete tu i nějakou kulturu, což je fajn.

Lokální průvodci na Instagramu

Schválně zkuste do vyhledávání na Instagramu začít psát „kam v …vaše město“ případně „kam zajít … vaše město“ nebo „gastro …vaše město“ a možná budete překvapeni. Skoro každé alespoň střední město nějaký takový profil má.

Taste of Prague

Asi největší lokální průvodce.

Kam v Praze

Propracovaný profil zaměřený především na kavárny a bistra.

Kam v Brně

Spoustu tipů na legendární brněnskou gastronomii. 

Kam zajít Olomouc

Téměř 28 tisíc sledujících v Olomouci a okolí! Vynikající práce… Na tento profil jsme odkazovali ve článku o dárkových poukazech. Zde jich najdete vyfocených spoustu.

Gastro Zlín

Příjemný lokální profil, který sleduje dost lidí.

Kam zajít Karlovy Vary

Více než pět tisíc sledujících je na padesátitisícové město moc hezký výkon.

A dál?

Sledujte věhlasné šéfkuchaře z domova i ze světa, sledujte podniky, nechte se inspirovat a hlavně, když k vám někdo přijde s kamerou, rozhodně jej nevyhazujte.

Read more

Vymazlený Google profil má stejný výtlak jako statisíce do reklamy. Kolik lidí navštěvuje Google profil vaší restaurace? Detailní návod, jak to zjistit

Vymazlený Google profil má stejný výtlak jako statisíce do reklamy. Kolik lidí navštěvuje Google profil vaší restaurace? Detailní návod, jak to zjistit

Věnujete se správě Google profilu vašeho podniku? Ne? Tak to za vás dělají host. Až zjistíte, kolik lidí Google profil vidí, okamžitě se mu věnovat začnete. Jak to zjistit? Jak se přihlásit k jeho vlastnictví a co když už jej někdo převzal? Čtěte dál. Titulní fotka v Google profilu Café

By Jakub Tesař
Hned vypněte zobrazení kategorie firmy na Instagramu vaší restaurace. Je to přímý proklik na konkurenci. Detailní návod

Hned vypněte zobrazení kategorie firmy na Instagramu vaší restaurace. Je to přímý proklik na konkurenci. Detailní návod

Modrý text pod jménem na Instagramu označuje kategorii podnikání. Aby Instagram mohl profily relevantně doporučovat, je určitě žádoucí, aby věděl, v jakém odvětví působíte. Má to ale háček... kategorie se dá rozkliknout a Instagram vám nabídne podobné firmy ve vašem okolí, což pochopitelně nechcete. Řešení je jednoduché, prostě kategorii skryjte.

By Jakub Tesař