Vymazlený Google profil má stejný výtlak jako statisíce do reklamy. Kolik lidí navštěvuje Google profil vaší restaurace? Detailní návod, jak to zjistit

Vymazlený Google profil má stejný výtlak jako statisíce do reklamy. Kolik lidí navštěvuje Google profil vaší restaurace? Detailní návod, jak to zjistit

Věnujete se správě Google profilu vašeho podniku? Ne? Tak to za vás dělají host. Až zjistíte, kolik lidí Google profil vidí, okamžitě se mu věnovat začnete. Jak to zjistit? Jak se přihlásit k jeho vlastnictví a co když už jej někdo převzal? Čtěte dál.

Titulní fotka v Google profilu Café Imperial má 55 milionů zobrazení, karlínské Esky 11 milionů, Bugsy’s Baru 8 milionů. Další důvod, proč si pohlídat titulní fotku Google profilu vaší restaurace, nepotřebujte.

Uvažte, kolik by stál takový dosah v PPC... Google má ohromný potenciál!

Orientační přehled, kolik asi lidí váš profil vidí získáte podle počtu zobrazení fotek

Klikněte na první fotku v profilu a vlevo dole klikněte na jméno. Následně se vám zobrazí profil člověka, který fotku přidal. Podle toho, jak je fotka stará (to je tam uvedeno) dejte jeho fotky seřadit od nejnovějších, nebo od nejsledovanějších. Projíždějte fotky, dokud nenajdete tu svoji. Pokud je to titulní fotka, ta mívá více zobrazení než profil. Jedná se zhruba o 130 až 150 %, takže pro představu dosah profilu je dvoutřetinový. 

Může se stát, že má autor soukromý profil, to pak nezjistíte nic.

Jak zjistím v administraci, kolik lidí vidí profil mého podniku?

Pokud máte převzatý profil a spravujete jej, je to hračka. Prostě se podíváte do ovládacího panelu. Otevřete si mobilní aplikaci Google mapy v telefonu nebo Google na počítači a ujistěte se, že jste přihlášení Google účtu, ze kterého firemní profil spravujete. Najděte profil vašeho podniku – vyhledejte podle názvu. Pokud vidíte tohle, máte vyhráno. Klikněte na ikonu grafu s názvem výkon a uvidíte spoustu čísel. Celkový počet interakcí s profilem je nejzajímavější, tady vidíte, kolik lidí se prokliklo z Google map na váš web, kolik lidí spustilo navigaci k vašemu podniku, kolik lidí si udělalo rezervaci, pokud je máte na Google napojené a další zajímavá čísla. Posuňte stránku dolů a uvidíte celkový počet zobrazení profilu, budete překvapeni, o jak vysoký počet se jedná. Vedle toho je tam také výpis klíčových slov, po jejichž vyhledání se uživatelům zobrazil váš podnik.

První krok je převzít firemní zápis
V kartě přehled scrollujte dolů, uvidíte tam celkový dosah

Jak zjistím, jestli má můj podnik převzatý profil?

V mobilní aplikaci je to velice hezky vidět. Automaticky se zobrazuje karta přehled, navštivte kartu novinky (někdy aktualizace) a pokud tam uvidíte toto, znamená to, že je profil vašeho podniku nepřevzatý. To je samozřejmě špatně, ale dá se to lehce napravit. Pokud vám Google nabídne ověření pomocí emailu nebo telefonu, je to lepší varianta než korespondenční lístek. Ověření emailem funguje jen na email pod doménou, která je už v Google profilu uvedena jako váš web. Pokud firemní email nemáte, zvolte variantu s SMS kódem. Opět to musí být telefonní číslo, které už je v profilu uvedené. Aktuálně obsahuje Google profil chybu – dva dny vám nepůjde upravit většina informací včetně přidávání fotek. Třetí den všechno funguje perfektně. Otevírací doba by měla jít upravit hned, takže pokud ji máte uvedenou chybně (což je dost strašný, když už teď víte, kolik lidí profil vidí), můžete ji konečně opravit.

Horší varianta – profil převzal někdo jiný

Nezbývá vám než se zeptat klíčových lidí ve vašem podnikání, zda to náhodou neudělali a doufat, že jsou to oni. Nápovědou vám mohou být první dvě písmena emailu správce. O přístup zde lze požádat, můžete jen doufat, že jiná osoba nepřevzala profil s nekalým úmyslem. Také můžete rozpoznat svůj starý zapomenutý email. Samozřejmě každá situace má řešení.

A jak Google profil vašeho podniku vymazlit, abyste maximalizovali jeho přínos?

Přihlaste se do našeho newsletteru, aby vám další naše články s tipy a triky neutekly. Pokud z Google profilu vašeho podniku chcete udělat skutečnou marketingovou sílu, není nic snazšího než se na nás obrátit. S Google profilem umíme doslova čarovat! A nejen s ním…

Read more

Hned vypněte zobrazení kategorie firmy na Instagramu vaší restaurace. Je to přímý proklik na konkurenci. Detailní návod

Hned vypněte zobrazení kategorie firmy na Instagramu vaší restaurace. Je to přímý proklik na konkurenci. Detailní návod

Modrý text pod jménem na Instagramu označuje kategorii podnikání. Aby Instagram mohl profily relevantně doporučovat, je určitě žádoucí, aby věděl, v jakém odvětví působíte. Má to ale háček... kategorie se dá rozkliknout a Instagram vám nabídne podobné firmy ve vašem okolí, což pochopitelně nechcete. Řešení je jednoduché, prostě kategorii skryjte.

By Jakub Tesař
Gastromapa Lukáše Hejlíka, Starej Fotr, Taste of Prague, JdemeŽrát, Kluci z Prahy … Proč sledovat influencery v gastronomii?

Gastromapa Lukáše Hejlíka, Starej Fotr, Taste of Prague, JdemeŽrát, Kluci z Prahy … Proč sledovat influencery v gastronomii?

Odpověď je jednoduchá. Inspirace. Aby influenceři nepřicházeli o sledovatnost, nemohou produkovat fádní obsah. To znamená návštěvy vybroušených konceptů a dalších z podstaty zajímavých míst. Uvidíte také spoustu technik, jak jídlo prezentovat, fotit, natáčet, aranžovat, ale také čemu se vyhnout. Někteří tvůrci se nevyhýbají pojmenování chyb. Opravdu hodně lidí fotí jídlo

By Jakub Tesař