Když hosté narazí na zamčené dveře… Zkontrolujte, jakou uvádíte otevírací dobu. Všude. Praktický návod

Když hosté narazí na zamčené dveře… Zkontrolujte, jakou uvádíte otevírací dobu. Všude. Praktický návod

Když host narazí na zamčené dveře, je to opravdu nepříjemné. Horší je snad už jen když máte otevřeno od rána, ale na internetu lidé najdou, že otvíráte až na večeře. Ano, i to se stalo. Že to není váš případ? Raději se přesvědčte.

Webová stránka

Web je základ. Všechny sociální sítě, všechny katalogy… všude je odkaz na webovou stránku. Pokud máte na vašem vlastním webu nesprávnou otevírací dobu, je to nejen trapné, ale především můžete hosta docela naštvat. Věřte, že hosté opravdu ocení, když je na změny upozorníte.

ZÁSADNÍ: Google profil (Google mapy)

Tohle je fakt důležitý, takže pokud nemáte převzatý Google profil, hned to udělejte. Otevírací dobu nastavíte snadno v sekci „Upravit profil“ v kartě „Údaje o firmě“. A proč je Google tak zásadní?

firmy.cz (mapy.cz)

Oproti Google zhruba pětinový dosah, což je pořád dost – podle lokality, ale berte třeba nižší tisíce měsíčně. Čím starší máte klientelu, tím více firmy.cz řešte. Výhodou je všechno v češtině a aktivní podpora. Opravdu skvělé jsou prokliky na sociální sítě v profilu, což Google teprve chystá.

Facebook

Otevírací dobu nastavíte jednoduše. Přepněte se do správy stránky a proklikněte se do karty „Informace“, kde v sekci „Základní informace“ najdete políčko „Hodiny“ – no a tam to prostě naklikáte.

Apple mapy (Apple Business Connect)

Profil se dá převzít, ale je to poměrně komplikované. Většinou nefunguje ověření přes telefonní číslo a pro ověření vlastnictví je nutné skenovat fakturu. Vzhledem k tomu, že se nejedná o hlavní platformu je na pováženou, zda se s tím piplat několik hodin. Dobrou zprávou je, že většina zásadních údajů se dá upravit bez ověření vlastnictví. Není to stoprocentní, je lepší, když tuto změnu nahlásí alespoň dva lidé.

TripAdvisor (podstatné pro turistické podniky)

Mezi Čechy TripAdvisor moc nefrčí, takže záleží na vaší klientele. Pokud máte zápis na TripAdvisoru převzatý, jednoduše si tam časy nastavíte. Pokud ne, lze to také udělat „zvenčí“. Na stránce vašeho podniku vpravo nahoře klikněte na „Improve this listing“ a potom na „Suggest an edit to this listing“. Tady můžete upravit základní informace. Opět toto nahlášení z pozice fyzické osoby není 100%. Pokud řešíte turisty, TripAdvisor profil si převezměte.

Zvláštní otevírací doba ve svátek? Hlavně web! a Google…

Možná jste si všimli emailů, které Google posílá před státními svátky. Tak je neignorujte a postupujte podle instrukcí. Můžete být v klidu, nastavujete zvláštní otevírací dobu skutečně jen pro jeden den. Informovat na webu je nezbytnost. Ideálně formou pop-upu. Sociální sítě samozřejmě také neopomíjejte, ale samy o sobě rozhodně nestačí. 

Tištěné materiály, výloha…

Onlajn má tu výhodu, že se dá téměř všechno změnit, upravit, aktualizovat… S tištěnými materiály jste logicky bez šance. Vždy se zamyslete, jestli se třeba v (blízké) budoucnosti nerozhodnete otevírací dobu upravit a co to pro vás bude znamenat. Krabici vizitek se špatnou otevírací dobou můžete vyhodit. To stejné platí pro výlohu. Není nic horšího než přelepená nebo fixou přepsaná čísla na dveřích. Působí to děsivě! 

Read more

Vymazlený Google profil má stejný výtlak jako statisíce do reklamy. Kolik lidí navštěvuje Google profil vaší restaurace? Detailní návod, jak to zjistit

Vymazlený Google profil má stejný výtlak jako statisíce do reklamy. Kolik lidí navštěvuje Google profil vaší restaurace? Detailní návod, jak to zjistit

Věnujete se správě Google profilu vašeho podniku? Ne? Tak to za vás dělají host. Až zjistíte, kolik lidí Google profil vidí, okamžitě se mu věnovat začnete. Jak to zjistit? Jak se přihlásit k jeho vlastnictví a co když už jej někdo převzal? Čtěte dál. Titulní fotka v Google profilu Café

By Jakub Tesař
Hned vypněte zobrazení kategorie firmy na Instagramu vaší restaurace. Je to přímý proklik na konkurenci. Detailní návod

Hned vypněte zobrazení kategorie firmy na Instagramu vaší restaurace. Je to přímý proklik na konkurenci. Detailní návod

Modrý text pod jménem na Instagramu označuje kategorii podnikání. Aby Instagram mohl profily relevantně doporučovat, je určitě žádoucí, aby věděl, v jakém odvětví působíte. Má to ale háček... kategorie se dá rozkliknout a Instagram vám nabídne podobné firmy ve vašem okolí, což pochopitelně nechcete. Řešení je jednoduché, prostě kategorii skryjte.

By Jakub Tesař